ФИЛМЪТ Е ПРОВАЛ? ПУСНИ НОВ ПАРФЮМ

ФИЛМЪТ Е ПРОВАЛ? ПУСНИ НОВ ПАРФЮМ

18 ноември 2007 Рі.

Тийнейджърките копират Парис Хилтън. Жените над 30 се вдъхновяват от Сара Джесика Паркър. Младежите на по двайсетина години завиждат на чара на Ъшър. Дали обаче почитателите им, включително и най-вманиачените, искат да ухаят като любимите си звезди? Според списание "Форбс" и статистиката на продажбите отговорът със сигурност е "да".
Данни на чикагската компания за маркетингови проучвания "Юромонитър интернешънъл" показват, че световните продажби на парфюми, носещи името на звезди от киното и музикалната индустрия, през миналата година са възлезли на 353.6 млн. долара.
Най-продаваният от тях през 2006 е "Шон Джон ънфоргивъбъл" на рапъра Шон Коумс. Ароматът, създаден от "Есте Лаудер", заработи продажби от 74.9 млн. долара. Впечатляващо, като се има предвид, че той е на пазара само от две години. Дългогодишен фаворит като "Куул уотър" на "Давидоф" например имаше продажби от 143 млн. долара.
Коумс сам създава концепцията за продукта, тества няколко варианта и участва в рекламната кампания. Сара Джесика Паркър също присъства на PR събития, организирани от магазини като "Мейсис". Тя подписва и първите продадени опаковки от парфюма си "Лавли".
Парфюмите на Коумс и Паркър са резултат от лицензионни сделки с "Есте Лаудер" и "Коти". При повечето от тези партньорства лицензираният производител създава аромата и слага името на съответното светило на опаковката. Прочутата личност пък получава част от приходите от продажби - от 5 до 10 процента.
За някои като Дженифър Лопес тези сделки се оказват добър ход. Най-новият й албум и няколко филма се провалиха, но пък общите продажби на парфюмите й достигнаха 77 млн. долара през 2006 г. Нищо чудно, че тя има цели четири аромата, а през февруари 2008 ще пусне пети.
За козметичните компании е все по-трудно да създадат следващия "Шанел 5" или "Олд спайс". За тях е по-лесно да заемат някое известно име и да не харчат толкова много за маркетинг и реклама. През 50-те и 60-те години на миналия век имена като Диор и Живанши нямаха проблеми с налагането на аромати, защото пазарът беше много малък и липсваше конкуренция. В днешно време популяризирането на дизайнерски парфюм, който не носи името на Линдзи Лоън например, ще е страшно скъпо.
Но и само едно име не стига. Продуктът трябва да си заслужи мястото на пазара, където дебютират по 200 парфюма на знаменитости годишно.

« Обратно